Boek rechtstreeks bij de eigenaar!

Home > Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen
Via het contactformulier op deze website krijgen we regelmatig vragen. Vaak gaan die vragen over dezelfde onderwerpen. We hebben op deze pagina de meest voorkomende vragen en antwoorden voor u verzameld.

Vragen van consumenten

Kunt u mij zeggen of dit huis beschikbaar is?
Antwoord:
Beschikbaarheidsinformatie op de website wordt verstrekt door de verhuurder. Op de pagina ziet u een kalender waarop de verhuurder zijn beschikbaarheid kan weergeven. U kunt ook zoeken naar beschikbare huizen in een bepaalde periode. Geef daarvoor een periode aan in het selectiemenu aan de linkerkant van de website.

Een verhuurder reageert niet, wat nu?
Ik heb via het formulier op een pagina contact opgenomen met een verhuurder. Ik krijg geen antwoord. Kunt u me zeggen of ik het huis kan huren?
Antwoord:
Het kan zijn dat de verhuurder op vakantie is. Hebt u het telefoonnummer op de pagina geprobeerd? Geef een verhuurder even de tijd om te reageren. Ardennenplaats heeft geen andere informatie over een huis dan die op de website wordt weergegeven.

Bestaat het huis eigenlijk wel?
Controleren jullie eigenlijk of een huis wel echt bestaat? Je leest tegenwoordig de gekste dingen, dat hele vakanties in het water vallen omdat een huis niet blijkt te bestaan.
Antwoord:
Ardennenplaats is een advertentieplatform, geen intermediair. Ardennenplaats kan niet garanderen dat een huis bestaat, maar wij zijn natuurlijk wel de eerste die hoort als er problemen zijn met een huis en nemen dan onmiddellijk maatregelen. Mocht u twijfelen aan het aanbod van één van onze adverteerders, neem dan contact met ons op. Onze raad: vraag altijd een huurcontract en controleer de gegevens die u krijgt.

Wanneer is het hoog-seizoen of half-seizoen?
Het is mij niet duidelijk wanneer het hoogseizoen is. Ik probeer een week te boeken eind augustus als de schoolvakanties al voorbij zijn, dat is dan toch half-seizoen?
Antwoord:
De vraag welk seizoen het is, kan alleen door de verhuurder zelf worden beantwoord. Ardennenplaats geeft de adverteerders de volgende handreiking:
- Alle weken met schoolvakanties = Hoogseizoen
- Alle aansluitende weken = Halfseizoen
- Alle andere weken = Laagseizoen
We vragen alle verhuurders in hun tekst aan te geven in welke periodes zij welke tarieven hanteren. We hebben er geen invloed op of verhuurders dit dan ook doen.

Ik zoek met mijn vrouw een huis in Durbuy deze zomer, kunt u mij helpen?
Ik zoek een huis in Durbuy van 8 tot 24 augustus voor 2 personen, en we willen onze hond meenemen, met zwembad. Kan ik dat bij u boeken?
Antwoord:
U kunt via het selectiemenu heel specifiek zoeken naar een beschikbaar huis in een bepaalde regio, in een bepaalde periode en van een bepaalde capaciteit. In een paar klikken hebt u zo het hele aanbod terug gebracht tot een overzichtelijke selectie van huizen die aan uw vraag voldoen. U kunt niet via ons boeken. U kunt direct contact opnemen met de eigenaar/verhuur en u huurt ook rechtstreeks via hem of haar.

Vragen van accommodatiehouders

Mijn vakantiehuis staat op Ardennenplaats. Hoe kan ik gegevens aanpassen?
Antwoord:
Mocht u geen wachtwoord hebben of mocht u uw wachtwoord niet meer weten, dan kunt u door uw e-mail adres in te vullen uw wachtwoord opvragen. U ontvangt dan per e-mail een link waarmee u een nieuw wachtwoord kunt kiezen. Uw wachtwoord kunt u opvragen via de volgende link "Wachtwoord opvragen".

Mijn vakantiehuis staat op Ardennenplaats. Hoe kan ik mijn vermelding compleet maken?
Antwoord:
Wilt u meer accommodatie aanvragen en boekingen ontvangen? Maak uw vermelding compleet door het toevoegen van:
- 12 foto's
- vermelding van omschrijving en faciliteiten
- vermelding van prijzen en beschikbaarheid
Bij een complete vermelding komt uw accommodatie hoger in de zoekresultaten